Под покровитељством Музеја жртава геноцида и Канцеларије Владе Републике Србије за Косово и Метохију, у Галерији уметности Приштина – Грачаница, која делује у оквиру Дома културе „Грачаница“, отворена је аудио-изложба под називом „Јасеновац : логор смрти – земља живих“.










Изложба, која је до сада представљена у Београду, Крагујевцу, Параћину, Требињу, Подгорици и Паризу, доноси осам звучних записа и радиофонских прича о жртвама система концентрационих и логора смрти НДХ у Јасеновцу и пружа могућност посетиоцима да кроз низ драмских активности постану учесници и ко-креатори прича.
Ова изложба се служи савременим методама ангажовања публике, и путем веб апликације којој посетиоци приступају са својих мобилних телефона, омогућава личан и вишедимензионалан доживљај. Посебно дизајниране инсталације у простору, осмишљене око радиофонских прича, омогућавају посетиоцима да кроз интеракцију овај доживљај и продубе.
Иако инспирисана историјским догађајима и приређена у складу са историјским чињеницама, ова изложба није историјска по карактеру.
Изложба „Јасеновац : логор смрти – земља живих“ користи јединствен приступ теми логора Јасеновац. Она представља својеврсну личну уметничку рефлексију изведену у аудио форми која омогућава посетиоцима да сами, вођени наратором и својом имагинацијом, створе слике и на тај начин „виде“ Јасеновац.






Уметничка димензија овог пројекта нарочито је истакнута учешћем глумаца г. Радивоја Раше Буквића и г-ђе Бојане Ковачевић Гајин који су, у улогама наратора, снимили приче и вођења. Дизајн звука који представља централни елемент искуства изложбе потписује г-ђа Наталија Страхинић.
Стручни сарадник при реализацији поставке била је г-ђа Јасмина Тутуновић Трифунов, виши кустос-историчар у Музеју жртава геноцида.
На отварању изложбе говорили су Његово преосвештенство српски православни епископ рашко-призренски и косовско-метохијски Г. Теодосије, директор Архива АП Косово и Метохија г. Марко Марковић, кустос – историчар Музеја жртава геноцида г. Stefan Radojković и аутор г. Дарко Николић.
