Београд, 28. септембар 2023. – Збирка уметничких дела Музеја жртава геноцида употпуњена са два значајна дела савремене уметности српско–канадске уметнице са респектабилном светском каријером гђе Весне Перуновић.
Данас је Збирка уметничких дела Музеја жртава геноцида употпуњена са два значајна дела савремене уметности српско–канадске уметнице са респектабилном светском каријером гђе Весне Перуновић.
Захваљујући Фондацији Музеја жртава геноцида, којом руководи управитељ г. Станко Дебељаковић, били смо у прилици да откупимо једно од најинтересантнијих дела савремене српске сцене – амбијенталну целину ,,War is over – War is never over“.
Просторно–скулптурални амбијент под називом ,,War is over – War is never over“ садржи лингвистичке и историографске елементе који премошћавају неколико важних историјских тренутака из колективне прошлости.
Овим једноставним гестом уметница се користи реди-мејд објектом болничког кревета из Другог светског рата (оригинални примерак) и црним паус папиром на коме кредом исписује забелешке о непролазности рата.
Упућујући нас у једну константну стрепњу од избијања глобалних сукоба, Перуновићева мапира тескобу трауме која није превазиђена, доносећи је у овај моменат сада како би се јавност запитала да ли се рат икада и за кога завршио.
У истом дану гђа Весна Перуновић је Збирци уметничких дела Музеја жртава геноцида поклонила значајан корпус цртежа – радова на папиру у форми цртачке инсталације.
Ова јединствена мапа ауторских радова под називом ,,The Archive of Insignificant Losses” јесте форма интимног дневника бележеног последњих десетак година на школским свескама. Уметница проналази објекте и личне предмете напуштене у регионима захваћених миграцијама и ратом чије комплексне облике и личне наративе своди на ниво симбола – пиктограми рата. Ови облици постају универзални језик комуникације уметнице са околином ишчитавајући тако, не само порекло и страдање, евакуације и миграције, већ и универзалност места и времена.
Овако уврежени језички ликовни симболи постају отворени записи о свемогућим судбинама савременог човека уз нужне патње новог времена у којем се налазимо као заједница.
Овом аквизицијом и поклоном Збирка уметничких дела Музеја жртава геноцида по први пут бива обогаћена музејском јединицом из области амбијенталне уметничке праксе, као и цртачком мапом каква до сада није похрањена ни у једном другом музеју у Републици Србији.
Због својих специфичности и временских одредница, као и начина чувања и презентације, ова цртачка мапа је већ сада један антологијски перформативни цртеж у константном настајању.
Уз велики израз захвалности гђи Перуновић са поносом саопштавамо да од данас нашу Збирку уметничких дела чине и две нове музејске јединице од велике важности за целокупну савремену сцену државе и региона.


О АУТОРКИ
Госпођа Весна Перуновић је канадска уметница српског порекла која живи и ради у Торонту, Канада. Користи широк спектар медија: сликаство, цртеж, инсталација, скулптура, видео и перформанс. Госпођа Перуновић је имала бројне изложбе у Канади и свету.
Учествовала је на међународним бијеналима на Куби, Енглеској, Португалу, Југославији и Грчкој, као и у међународним резиденцијалним програмима у Берлину, Бурси, Банфу, Њујорку и Кини.
У Европи је излагала у Музеју савремене умјетности Републике Српске у Бањалуци, БиХ; Музеју савремене уметности Војводине, Нови Сад; Културном центру Београда; Словачкој националној галерији, Братислава, Словачка…
У Канади је гђа Перуновић излагала у Ликовној галерији Мисисауга, Галеријама Кембриџ, Ликовној галерији у Питербороу, Ликовној галерији Келовна, Галерији Енџел, Канадском музеју текстила…
Добитница је награде Т.Ф.В.А. 2005. године и Chalrmes Development grant (стипендија за професионални развој) 2011. године, а Савети за уметност Канаде, Онтарија и Торонта су више пута финансирали њене пројекте.
Радови јој се налазе у бројним колекцијама у Канади и Европи, укључујући Амбасаду САД у Београду, Ликовну галерију у Хамилтону, Културни центар Београда, Уметнички центар McDonald у Гелфу, Галерију Роберт Меклафлин у Отави и многе друге.
О њој су објављене две свеобухватне монографије: (W) HOLE (Целина/Шупљина), 2004. и Amblems of the Enigma (Амблеми енигме), 2008.
Њене интердисциплинарне изложбе Borderless (Без граница) и Amblems of Enigma (Амблеми енигме) гостовале су у угледним галеријама и музејима широм Канаде и Европе.